• RvW

Zo bouw je je imago; Wrap Big!

Bijgewerkt: 24 sep 2020

Als het gaat om de branding van bedrijfsauto's, is de stelling: The Bigger, the Better. Door een logo of de visual zo groot mogelijk te maken kunnen bedrijven meer waarde halen uit hun marketinginvestering. Dit lijkt misschien een eenvoudig concept, maar het vereist terughoudendheid voor zelfs ervaren marketeers en designers. Het begrijpen van uw doelstelling, uw publiek en de aard van het logo is de sleutel tot het maken van een winstgevende wrap. In deze blog gaan we dieper in op de materie en hoe u de goede resultaten kunt behalen met uw design.

De tekst gaat verder onder de foto.



De grafische vormgeving van bedrijfsauto's voldoet aan een reeks marketingdoelstellingen, van het voldoen aan de regelgeving tot de merkpromotie. De sleutel tot tot succes is het begrijpen van uw primaire doelstelling(en). Voor het opbouwen van herkenbaarheid van uw merk is de juiste grote van het logo natuurlijk het belangrijkste. Een prominent logo of pay-off zet uw imago in de schijnwerpers. Zo wordt de aandacht van de kijker gericht op de bedrijfsnaam en het imago, om zo de herkenbaarheid en het vertrouwen van de consument te vergroten.


Het begrijpen van uw publiek is een belangrijk ingrediënt voor elke succesvolle marketingactie. Voor het te maken ontwerp is het belangrijk in acht te nemen dat ze deze op (snel)weg zullen zien, vaak met hoge snelheden en van een afstand. Dit maakt voertuig wraps meer als een billboard, waar gedurfde beelden en een duidelijk ontwerp het hoogste rendement opleveren. Als uw doelstelling herkenning is dan gaat een groot logo veel hoger presteren dan een druk ontwerp met veel tekst. Keep it simple! Een van onze favoriete wraps was voor de vleesgroothandel Burg & van der Bol, zij maakte gebruik van een herkenbare visual en een groot logo en niets anders. Een goede zelfverzekerde uitstraling waar alles om het imago en de bedrijfsnaam heen draait.


Bereik meer met minder!

Groter is misschien beter voor uw logo, maar less is more als het om tekst gaat. De visuals van voertuigen presteren het beste wanneer ze worden ondersteund door andere marketingmedia; Zoals een goed gebouwde bedrijfswebsite. Naast het uitbreiden van uw bereik, zorgt deze aanpak ervoor dat de wrap van het bedrijfsvoertuig het meest effectief is in het bereiken van zijn doel.


Wrap ontwerpen met lange opsommingstekens, meerdere telefoonnummers en andere elementen trekken de aandacht weg van het bedrijfslogo. Met een sterke website kan de wrap deze afleiding gemakkelijk achterwege laten en de aandacht van de kijkers houden op wat het meest belangrijk is: Het bedrijfslogo.

De tekst gaat verder onder de foto.



Ga groots met gedurfde wraps

Van originele ontwerpen tot het werken met een marketingteam, Wrap&Go biedt volledige service op maat gemaakte wraps. Als uw partner in wrappen kunnen wij het grafisch ontwerp van het voertuig op maat leveren.

"Go for Big" met uw merk door contact op te nemen met Wrap&GO!

www.wrapandgo.nl of neem contact op via Whatsapp: 06 12 46 80 44


14 keer bekeken

Recente blogposts

Alles weergeven